Správa PPC reklam zásadně ovlivní váš obchod – oč jde, a proč se to vyplatí

Důležitou a skutečně efektivní možností, jak vylepšit návštěvnost na vašem webu a docílit konverze, je správa PPC reklam. Pokud vlastníte e-shop a bojujete s nízkou návštěvností, natož pak nedostatečnými objednávkami, seznamte se pozorně s následujícím textem. Zjistíte, co to je PPC kampaň, jak probíhá, a co jsou její hlavní pozitiva.  Seznámíte se s nejoblíbenějšími PPC systémy a dozvíte se,  na základě čeho si mezi nimi vybrat.  Chcete-li zefektivnit reklamu a zvýšit své prodeje, pak věnujte pozornost těmto řádkům.

Správa PPC je důležitá u malých i velkých e-shopů

Pay Per Click, čili platba za kliknutí, tak se překládá zkratka PPC. Jde o speciální metodu online marketingu, kterou ocení jak menší e-shopy, tak obří korporace. V čem spočívá princip tohoto marketingového modelu?

  • Pomocí specializovaného systému (například Google Ads) se vybraná reklama zobrazí ve formě textu, obrázku, banneru, či jiného inzerátu v internetovém prohlížeči, na webové stránce, facebooku či jiných sítích.
  • Za toto zobrazení se vám neúčtuje vůbec nic. Poplatek zaplatíte až v momentě, kdy spotřebitel na tuto reklamu klikne a tím navštíví váš web.

4 hlavní benefity PPC kampaně

Metoda PPC kampaní oproti klasickým způsobům propagace přináší několik důležitých výhod. 

  1. Zacílení na vybrané skupiny uživatelů – pakliže chcete prodávat, je nutné cílit na spotřebitele, jež zajímá nebo potenciálně může zajímat vaše nabídka produktů. Zaměřit se je možné na konkrétní vyhledávací dotazy, určité věkové kategorie, zájmové oblasti, či konkrétní místo – kraje, města, země, atd.
  1. Rychlé výsledky – reklama je zobrazena okamžitě a díky cílení přivádí na váš web jen  návštěvníky, u nichž je potenciál, že u vás nakoupí.
  1. Měření dat – v PPC systému máte přehled o počtech prokliků, zobrazeních, cenách i konverzích za zvolený časový úsek. Díky těmto informacím můžete propagaci dále efektivně  pravovat.
  1. Snadné hlídání rozpočtu – kontrola rozpočtu u PPC kampaní spočívá čistě v rukou inzerenta a je velmi snadná. Stačí si pro určité časové období nastavit rozpočtové limity. Ve chvíli, kdy je v daném čase limit vyčerpán, reklama se zastaví.

Na čem je tento druh reklamy založen

Abyste mohli provozovat PPC kampaně, budete k tomu potřebovat místo, kde se vaše reklama zobrazí zákazníkům, a také nějaký prostředek pro jejich správu. Obojí zmíněné zajistí takzvané PPC systémy. Ty mohou reklamu směřovat do vyhledávačů, na webové stránky či sociální sítě. Zároveň vám poskytnou prostor, kde budete moci reklamy upravovat, měřit, porovnávat získaná data a nastavovat limity plateb.

Seznamte se s Google Ads a Sklik

Nejvyužívanějšími PPC systémy u nás jsou v posledních letech hlavně Google Ads a Sklik. Jak název napovídá, první z nich poskytuje samotný Google, který dává možnost inzerentům reklamu distribuovat globálně. Sklik je zase nástroj od společnosti Seznam. Jde o lokálního poskytovatele, jenž vám nabídne možnost propagace ve vyhledávači seznam.cz. Ze všeho nejdříve se tedy musíte rozhodnout, chcete-li se zaměřit jen na české nebo i zahraniční klienty, a podle toho poté zvolit  vhodný PPC systém.

A to je ve zkratce základ, který potřebujete znát o PPC reklamách. V článku jste se dočetli o významu této zkratky,  a dozvěděli jste s , jak tento druh marketingu probíhá. Přečetli jste si o jeho hlavních výhodách, získali jste přehled o nejoblíbenějších PPC systémech a už víte, že efektivní reklamy dosáhnete, cílíte-li na správné skupiny zákazníků. Nebojte se nyní oslovit specialistu na digitální reklamu a nechejte své prodeje stoupat k výšinám

A jak řešíte efektivitu reklamy svého obchodu vy? Přenecháváte propagaci raději odborníkům, nebo se v online marketingu dokonale orientujete? Budeme rádi, když nám v diskuzi  popíšete své osobní postřehy.

Share