SEO optimalizace webu jako investice s mnohonásobnou návratností: jak najít vhodnou agenturu?

SEO optimalizace webu je v současnosti nezbytnou podmínkou pro funkční a konkurenceschopné stránky. Pokud provozujete e-shop nebo na síti  nabízíte své služby, SEO, optimalizace vám dokáže výrazně zvednout návštěvnost a tím i zvýšit obrat. V krátkém přehledu získáte informace jak na správný výběr SEO agentury a také se dozvíte, jak mít nad celým procesem kontrolu a pohlídat si tak vydané peníze.

SEO optimalizace webu – definice základních pojmů

SEO z anglického Search Engine Optimization se do češtiny překládá jako Optimalizace Pro Vyhledávače. Principem této optimalizace jsou konkrétní změny v používání klíčových slov, textací a další úpravy na dané stránce. Cílem těchto zásahů je úprava do podoby, ve které bude web pro algoritmus vyhledávačů natolik atraktivní, že bude při vyhledávání klíčových slov a slovních spojení zařazen na prvních příčkách vyhledávače. To samozrřejmě pozitivně ovlivní počet návštěv.

4 postupové klíče, které vám značně ulehčí výběr agentury

Aktuálním problémem v oblasti SEO bývá kvalita;;  na internetu nabízí optimalizaci a následnou údržbu široká škála agentur i jednotlivců. Ovšem přehlcená nabídka služeb vede ke stírání rozdílů mezi skutečnými odborníky a amatéry, kteří postupují podle zastaralých norem. Před navázáním spolupráce se snažte prostudovat základní fakta, které vám odhalí skutečnou úroveň vybrané agentury:

  1. reference – kvalitní SEO agentura by na svém webu měla mít k volnému náhledu reference, pomocí kterých se prezentuje a které vám odhalí užší zaměření a specializaci
  2. komentáře zákazníků – nejsou k dispozici vždy, dobře provedené služby však logicky vedou k pozitivnímu hodnocení. A ta nebude daná agentura držet v tajnosti.
  3. realizované projekty – na uskutečněných zakázkách si můžete v praxi velmi snadno ověřit, zda optimalizace reálně funguje, stačí si pomocí vyhledávače zjistit, zda jsou předchozí klienti po zadání klíčového slova skutečně na vrchních pozicích
  4. externí komentáře – agentury si hodnocení zákazníků, které umístí na své stránky vybírají pochopitelně sami, čímž se mohou vytratit negativní komentáře a nespokojení zákazníci nedostanou k hodnocení prostor – alternativou mohou být externí hodnocení, po kterých můžete pátrat v internetových diskuzích nebo na facebookové stránce vybrané agentury

Pohlídejte si, že vše postupuje podle stanoveného plánu

Za všech okolností se snažte průběžně dohlížet na předem stanovený plán. Optimalizace není krátkodobá záležitost, zabere určitý čas s ohledem na rozsah a účel vašeho webu. Před zahájením spolupráce je dobré vyžádat si časový harmonogram a následně provádět průběžné kontroly. Pamatujte, že kvalitní SEO služby vyžadují pravidelný servis, snažte se proto navázat spíše dlouhodobou spolupráci, která bude pro všechny časově i finančně výhodná – hodně času spolkne seznámení s projektem, proto by se vám nevyplatilo opakovaně měnit agenturu.

Pečlivým výběrem získáte mnoho

Kvalitně provedená SEO optimalizace vám díky zvýšené návštěvnosti dokáže zajistit širší povědomí o značce a pomůže vám lépe porozumět zákazníkům. Věnujte proto zvýšenou pozornost při výběru SEO specialisty, při dodržení výše zmíněného postupu by neměly nastat žádné výrazné komplikace. Máte osobní zkušenost se zpackanou optimalizací? V komentářích nám zanechte další tipy jak na výběr dobrého SEO odborníka.

Share