Nepodceňujte obrovský vliv, který může mít investice do SEO na váš byznys. Pro ilustraci vám může sloužit následující případ klienta, který se záměrem vylepšit tristní stav svého webu oslovil naši společnost Topranker.cz. Zkušenost, kterou s námi má, shrnuje v recenzi, kterou najdete v závěru článku – ale předcházela jí ještě spousta práce.
S tou vás nyní seznámíme v následující SEO případové studii
Jak si klientův web vedl před zahájením našich úprav?
Účelem webu exitdoor.cz byla místní propagace únikových her (o co v takových hrách jde, můžete číst zde) v Ostravě a přilehlém regionu. Nutno podotknout, že web tento účel plnil jen zlomkem svého skutečného potenciálu.
Klient si od nás navíc žádal pouze tři měsíce SEO práce, což obykle není doba, od níž je možné očekávat zázračné výsledky. Plody naší práce však přesto předčily veškerá očekávání, která jsme my i náš klient měli…
V momentě, kdy jsme začínali, vypadal web zhruba takto:
- Stáří domény bylo 6 měsíců
- Stránky měsíčně navštívilo jen 87 lidí
- Vnitřní odkazování bylo zcela nedostačující
- Web měl jedinou vstupní stránku
- Chyběl také certifikát SSL
- Nadpisy na webu nebyly optimalizovány podle klíčových slov
- Odkazy na web byly vesměs spamové či nekvalitní
- Stránky měly pouze málo textu
- Web postrádal Rich Snippets
- Stránky se načítaly jen velmi pomalu, především kvůli špatně nastavené Cache a neoptimalizovaným obrázkům – jde o poměrně běžné viníky pomalého načítání
- Nebyla implementována možnost plateb kartou, případně nákupu dárkových voucherů, čímž klientovi ucházela příležitost k vyšším výdělkům
- Indexovaly se i technické či jinak nadbytečné stránky
- Chyběla možnost monitorovat konverze, takže si klient nemohl udělat představu, kolik ho jedna taková konverze stojí
Co jsme museli během tří měsíců práce podniknout?
Jelikož času nebylo nazbyt, museli jsme se při optimalizaci soustředit na holé základy. To znamená:
- Analyzovat klíčová slova a podle nich jednak optimalizovat jednotlivé stránky webu, jednak vytvořit nové a zároveň optimalizovat jejich meta tagy
- Optimalizovat obrázky, aby svou velikostí nezpomalovaly načítání stránek
- Nastavit ukládání do cache prohlížeče
- Propojit stránky pomocí vnitřního odkazování a pomoci tak k umístění těm nejdůležitějším
- Přidání Rich Snippets do výsledků vyhledávání, aby se tak zvýšila míra prokliků
- Zakázali jsme indexovat zbytečné stránky
- Upravili jsme i klientův profil na Google My Business, abychom tak přilákali více lokálních návštěvníků. Klientovi jsme zdůraznili, aby zákazníky motivoval k zanechání zpětné vazby
- Založili jsme klientovi na webu blog a napsali na něj několik tematických článků optimalizovaných pro klíčová slova
Nevynechali jsme ani vnější optimalizaci – linkbuilding
- Po analýze odkazových profilů konkurence jsme pro klienta vytipovali weby, z nichž se vyplatí získat zpětný odkaz. Z některých těchto webů jsme odkazy rovnou sami získali
- Nachystali jsme také plán vkládání příspěvků na tematicky souvisejících fórech – jednak k přímé propagaci, jednak pro zpestření odkazového profilu
- Odstranili jsme, případně přesměrovali nefunkční odkazy
- Vylepšili jsme poměr komerčních a nekomerčních odkazů, aby klientův profil působil přirozeněji
- Pro některé autoritní weby jsme napsali a umístili tematické PR články s odkazem na web klienta
Obrázek níže ukazuje, jak rostl počet klíčových slov, pro něž se web zobrazoval, jakož i organická návštěvnost webu.
Jak to celé dopadlo
Rok od skončení našich prací vzrostla návštěvnost webu o nádherných 939%! Za poslední měsíc web exitdoor.cz navštívilo 904 lidí – srovnejte to s pouhými 87 v začátcích naší práce.
Pro prakticky každý z relevantních dotazů se web umístil v první pětce výsledků vyhledávání
Takový výsledek samozřejmě není obvyklý, rozhodně ne po pouhých třech měsících SEO.
Za krásné výsledky web vděčí hlavně dlouhé setrvačnosti výsledků práce a také skutečnosti, že v Ostravě není klientova konkurence veliká.
80% návštěvníků webu pochází z vyhledávačů – to znamená, že naše úpravy zabraly.
Poslední slovo naší SEO studie pak dejme samotnému klientovi…
Kateřina Tarková
Exit Door s.r.o. – Únikové hry
Pátráte po nejziskovějších metodách propagace vaší společnosti?
Pak jste na správném místě!
Investovali jsme do zlepšení organických pozic a také optimalizace placených inzerátů a z našeho pohledu dosáhl Topranker těch nejlepších možných výsledků.
A to navíc za velmi rozumné peníze a na výsledky jsme nemuseli čekat dlouho. Je to ten typ spolupráce, kdy jste si naprosto jistí, že se vám investované prostředky vrátí v maximální možné míře.
Děkujeme a těšíme se na další budoucí spolupráci!