Dokončili jste tvorbu webových stránek, provedli jste kontrolu před spuštěním e-shopu a nyní usilujete o jejich propagaci? V první řadě zajistěte jejich alespoň základní optimalizaci. Internet se hemží SEO tipy, jak na to, některé z nich rozhodně aplikujte. Chcete-li ale okamžité výsledky, pak sáhněte po PPC. PPC je efektivním nástrojem online marketingu, když se dělá dobře. Zkratka označuje Pay Per Click, tedy platbu za kliknutí. Ve zkratce to znamená, že platíte peníze jen tehdy, pokud někdo přímo na vaši reklamu klikne. Neplatíte tedy za to, že se tam reklama objeví – v tom je hlavní rozdíl oproti jiným marketingovým nástrojům. Ale co když nikdo nekliká? Správa PPC kampaní nefunguje?
Nikdo neumí vše, ale v případě internetu platí jedna jednoduchá rada – oslovte profesionály, nebo se poraďte s úspěšnými byznysmeny. Pokud i oni selhali, hledejte u jiných. PPC kampaň je účinná ale musí být správně postavená a musí se o ní stále někdo starat, aby se vyvíjela správným směrem.
3x čemu byste se měli v PPC kampani vyhnout
- Nečekejte, že váš e-shop hned zahltí objednávky – vyhněte se velkému očekávání
Bylo by to skvělé, ale tak to není. Chce to trpělivost a spolu se svým správcem PPC kampaně hledat ty správné cesty, jak konkurenci předehnat. Připravte s odborníkem kroky, jak postupovat, aby se každý návštěvník vašich stránek k nákupu nakonec dopracoval. I kdyby se měl na vaše stránky proklikávat několikrát a rozhodovat se déle.
- Nepodceňujte celkovou marketingovou strategii, PPC musí být její promyšlenou součástí – vyhněte se myšlenkám, že to bude jednoduché
Většina potenciálních zákazníků, kteří kliknou na váš inzerát ještě není rozhodnuta, že produkt skutečně chce a skutečně ho koupí – a právě u vás. Vstupní stránka webu navíc nabízí pouze základní informace a těch potřebuje klient, který chce nakoupit, víc. Je tedy potřeba myslet na to, jak jim dát co nejvíc informací, aby na vašem webu zůstali a vybrali si právě u vás. Variant vymyslí váš správce ppc kampaně víc. Například zobrazení nového okna s více informacemi, když zákazník na produkt najede myší, nebo ho systém navede zanechat na sebe kontakt a vy ho můžete následně oslovit direct mailem s cílenou nabídkou nebo informačním newsletterem.
- Cena za kampaň versus nákup zákazníka – vyhněte se předraženým službám za nic
Přepočítejte si, kolik u vás průměrný zákazník utratí a pak se domluvte se správce ppc kampaně na adekvátní hodnotě jeho služby. Musí se vám to vyplatit, to je základní argument. A ještě chcete přece také vydělat.
Skutečně účinná kampaň – výsledky vidíte rychle
Případné nedostatky je vždy lepší zjistit hned ve stádiu přípravy, než když potřebujete, aby váš web plně fungoval. Aby vaše PPC kampaň byla skutečně účinná, musí být postavená na dobrých základech. Důležitý je promyšlený název značky a dobře zapamatovatelný název e-shopu. Jakýkoli bezejmenný obchod totiž do druhého dne zapomenete, i když jste tam už nakupovali. Jak tedy na to, aby správa PPCkampaní byla skutečně účinná?
– Musí být flexibilní, rychle reagovat na změny
Například: mám plný sklad vlasových vysoušečů, nechávám reklamu zobrazit častěji, naopak když mám sklad prázdný, počet zobrazení snížím.
– Peníze
Mám připraveno na kampaň 50 tisíc korun, nechci je ale vypotřebovat najednou. Správce navrhne, jak připravený rozpočet efektivně dávkovat.
– Cílová skupina
Správce ppc kampaní musí přesně vědět, jak zacílit reklamu. Například: cílovou skupinou jsou mladí lidé, kteří se rádi baví a bydlí ve městě.
– Zpětná vazba a měřitelnost výsledků
Opravdový profesionál dokáže změřit, zda je ppc kampaň dobře nastavená a jaká je zpětná vazba. V PPC kampaních by měl relativně v krátké době znát první výsledky. Výsledky PPC pak lze zužitkovat i po skončení kampaně. Například váš SEO copywriting může těžit z dat pro jednotlivá klíčová slova (efektivita, míra prokliku apod.).
– Značka
Je potřeba být s vaší značkou na prvních pozicích ve vyhledávačích.
– Dobře postavená webová stránka
Pokud váš web není dobře udělaný, nepomůže vám ani PPC kampaň. Sebelepší reklama pak situaci nezachrání.
S internetem umí zacházet už téměř každý, všichni ale nedokážou vidět dopředu a předpovídat budoucí vývoj na trhu i v prostředí sítí. Dobrý správce PPCkampaní ano. Recenze na Topranker vám možná naznačí, kde jednu takovou zkušenou online marketingovou agenturu pro správu vaší online reklamy hledat…